reklama

Tlučková, Kňažko ani Vášáryová to nevytrhnú

Herci z Bratislavy nehrajú divadlo v Poprade každý deň.Tešila som sa na pani Milku Vášáryovú, na pána Kňažka a pána Lasicu. Tešila som sa na hlboký kultúrny zážitok. Ani ma veľmi nezaujímalo, akú hru budú hrať. (William Douglas Home: Rybárik kráľovský). Hlavne, že prídu a zahrajú. A zahrali. Zasmiala som sa, zabavila, aj sme dali celé hľadisko standing ovation. Proste herecký koncert. Ale ostalo mi akosi smutno na duši.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

A aj mi bolo ľúto hercov, najmä pani Vášáryovej, že ona, taká skvelá a kvalitná herečka a musí hrať takúto hru. Hru bez hlbšej myšlienky, bez zápletiek a v podstate bez dramatického konfliktu. Plnú situačného humoru, gagov a narážok so sexuálnym podtónom. Ja som sa vlastne tak trochu hanbila. Za to, že toto našich skvelých hercov nútime robiť. Vraj si to žiada trh. Trh, ten beztvarý, neviditeľný živočích s nízkym IQ a ešte nižším sebavedomím. Trh, ktorý zožerie všetko, čo sa mu ponúkne a ktorý sa neodváži namietať, či by nemohol byť kŕmený aj niečím kvalitnejším.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O pár týždňov bolo v ponuke divadelné predstavenie opäť. (Noel Coward: Rozmarný duch). Už som ani nechcela ísť. Tušila som, že to bude to isté len v bledomodrom. A bolo. Skvelá Zuzana Tlučková a slabo napísaná hra. A vďační tlieskajúci diváci. Vychádzajúc som počúvala, čo hovoria na predstavenie. Páčilo sa. Zabavili sa, veď len o to išlo.

Všetci máme tvrdej reality dosť. Chceme sa smiať a zabávať, ale napriek tomu si myslím, že humor sa dá prepašovať aj do kvalitnejších a obsažnejších diel. Naozaj sú ľahké konverzačky taká istota?Ťažšie dielo sa radšej ani neponúka, veď čo ak by bolo trhu zle na žalúdok a nedajbože, hrôza pomyslieť, musel by aj rozmýšľať....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa niekedy vraciam zo služobky, zastavím sa v MacDrive na hamburger, aby som rýchlo zahnala hlad.

Ale niekedy sa neponáhľam, mám chuť dať si lahôdku, napríklad morské ryby, jesť ich pomaly, tešiť sa, že som v peknej reštaurácii, kde hrá príjemná hudba a kde je krásne prestreté.

Išla som do divadla na lahôdku a dostala som hamburger. Ako môžem byť spokojná?

Lenka Fábryová

Lenka Fábryová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada píšem. Príbehy, poviedky, úvahy, recenzie. Publikujem aj na www.gretafabry.sk, na instagrame, FBa na youtoube kanáli : Audiopríbehy Gréty Fábryovej.Práve mi vychádza kniha DO NEBA MA NEVEZMÚ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu