reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Fábryová

Lenka Fábryová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada píšem. Príbehy, poviedky, úvahy, recenzie. Publikujem aj na www.gretafabry.sk, na instagrame, FBa na youtoube kanáli : Audiopríbehy Gréty Fábryovej.Práve mi vychádza kniha DO NEBA MA NEVEZMÚ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

... od skúmaviek k písaniu kníh

Lenka Fábryová

... od skúmaviek k písaniu kníh

Spisovateľom sa človek nerodí, spisovateľov sa stáva. Postupne, plynutím rokov a popísaných papierov, nájde svoj hlas, svoj štýl a optiku, ktorú chce zdieľať s čitateľmi. Je to dlhý proces.

  • 1. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 153x
  • 0
Utajení (úryvok)

Lenka Fábryová

Utajení (úryvok)

Keď sa po svadbe presťahovali, chcela žiť inak, krajšie a lepšie ako jej rodičia. To ešte netušila, že i táto dedina má svojich démonov. Spozorovať ich nebolo ľahké, boli utajení a práve preto zákernejší.

  • 20. júl 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 125x
  • 0
Lukáš Luk - máme na Slovensku svojho Woody Allena?

Lenka Fábryová

Lukáš Luk - máme na Slovensku svojho Woody Allena?

Dostala sa mi do rúk ďalšia, v poradí druhá kniha Lukáša Luka - opäť s humorným podtónom plná vtipu a irónie: Záhada Považského bula.

  • 2. nov 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 109x
  • 0
Svetlo v nás

Lenka Fábryová

Svetlo v nás

Moja dcéra dnes nechcela ísť so mnou na cintorín. Má štrnásť. Celá ceremónia so zapaľovaním svetielok a nosením kvetov na hroby sa jej zdá čudná. Nechce byť toho súčasťou.

  • 1. nov 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 180x
  • 1
Ako sa stať celebritou

Lenka Fábryová

Ako sa stať celebritou

Keď Helge zistili rakovinu, vôbec ju to neprekvapilo. Len sucho skonštatovala, že na niečo predsa dôjsť musí. Helga na svojej rakovine poctivo pracovala takpovediac odjakživa.

  • 16. sep 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 241x
  • 0
reklama
Zuzana Vačková ochotne prišla na Noc literatúry v Poprade. Ďakujeme.

Lenka Fábryová

Zuzana Vačková ochotne prišla na Noc literatúry v Poprade. Ďakujeme.

„Dnešná mládež, to je hrôza, nečítajú, nič ich nezaujíma, len tie počítače a facebooky.“ Rozčuľovala sa pani na zastávke. „Ja si nemyslím, že čítajú menej ako my.“ Povedala som potichu. „Len inak. Cez mobily. Cez čítačku.“

  • 18. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 463x
  • 0
Byť či nebyť (neverná ) ?

Lenka Fábryová

Byť či nebyť (neverná ) ?

Hneď, keď som ho uvidela, podlomili sa mi kolená. S úsmevom som k nemu vykročila a privítala ho ako správna hostiteľka. Predstavil sa veľmi zábavne, pevne mi stisol ruku a pošepol, či si ma môže rezervovať na celý večer.

  • 29. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 561x
  • 0
Každé ráno pozorujem príjazdovú cestičku, či sa zrazu nezjavíš v zákrute....

Lenka Fábryová

Každé ráno pozorujem príjazdovú cestičku, či sa zrazu nezjavíš v zákrute....

Na našom novom pôsobisku sa nám obom spočiatku veľmi páčilo. Dedina bola v údolí obkolesenom horami. Dostala som prácu v materskej škôlke a ty si mal pracovať pri dreve na píle. Ľudia boli celkom milí.

  • 27. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 193x
  • 0
Stretnutie s Petrom Krištúfkom

Lenka Fábryová

Stretnutie s Petrom Krištúfkom

Prišiel vlakom. Usmiaty, s knihami pod pazuchou. Besedy so spisovateľmi nebývajú natrieskané, ale na túto prišlo veľa ľudí. Bála som sa, ako náš literárny večer dopadne. Mala som prečítané všetky Petrove knihy, pripravené otázky.

  • 27. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 188x
  • 1
Celý život čakám

Lenka Fábryová

Celý život čakám

Celý život čakám na krízu. Určite raz príde. Majú ju všetci. Mama mi hovorieva: - len blázon čaká iba dobré. Aj dnes idem domov trochu neskôr. Vidím v Romanových očiach otázky a neistotu. Netuší, že sa zatiaľ nemusí báť.

  • 17. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 201x
  • 0
reklama
Sedím na chodbe a je mi na nič.

Lenka Fábryová

Sedím na chodbe a je mi na nič.

(Audio verzia je dostupná na www.gretafabry.sk) Sedím na chodbe a je mi nanič. Mala by som utiecť, porozmýšľať, pouvažovať a nie takto, že hŕr a hneď na potrat.

  • 8. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 206x
  • 18
Ockovo dievčatko

Lenka Fábryová

Ockovo dievčatko

Na www.gretafabry.sk dostupná aj audio nahrávka

  • 8. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 253x
  • 0
Hnilobný zápach na úrade vlády

Lenka Fábryová

Politika Hnilobný zápach na úrade vlády

Rudyard Kipling : Ak Ak jasnú myseľ nestratíš keď všetci navôkol-blázniac obvinia ťa v zlosti. V nevere iných dokážeš si veriť No zvážiš aj iných pochybnosti.

  • 16. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 072x
  • 1
Novodobé koncentráky majú už iné meno. Nemocnica

Lenka Fábryová

Novodobé koncentráky majú už iné meno. Nemocnica

V nemocnici vás zbavia dôstojnosti ako nepotrebnej šupky a keď vás takto ošúpu ako pomaranč, ste zrazu strašne holí a zraniteľní a ku všetkým vaším diagnózam sa pridá ešte ďalšia. Strach.

  • 15. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 245x
  • 0
Nerozumiem hokeju. Ale aj tak ďakujem.

Lenka Fábryová

Nerozumiem hokeju. Ale aj tak ďakujem.

Nie som ktovieaký hokejový fanúšik. Ani tento šport extra nesledujem, ale páčila sa mi atmosféra posledných dní. Ako sa všade preberalo ako hrali naši, každý špekuloval, či tréner vymení nášho brankára a či ostanú útočníci v rovnakej formácii. Pravá hokejová nálada. Až mi je ľúto, že sa to skončilo, že už na mňa nebudú trúbiť autá, ktoré rovnako ako ja, vyvesili slovenské vlajky a ozdobili slovenskými farbami zrkadlá. Že  už opadlo to vzrušenie z boja a hry.

  • 16. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 434x
  • 0
reklama
Tlučková, Kňažko ani Vášáryová to nevytrhnú

Lenka Fábryová

Tlučková, Kňažko ani Vášáryová to nevytrhnú

Herci z Bratislavy nehrajú divadlo v Poprade každý deň.Tešila som sa na pani Milku Vášáryovú, na pána Kňažka a pána Lasicu. Tešila som sa na hlboký kultúrny zážitok. Ani ma veľmi nezaujímalo, akú hru budú hrať. (William Douglas Home: Rybárik kráľovský). Hlavne, že prídu a zahrajú. A zahrali. Zasmiala som sa, zabavila, aj sme dali celé hľadisko standing ovation. Proste herecký koncert. Ale ostalo mi akosi smutno na duši.

  • 19. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 757x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu